Penny ”ia fața” Kaufland, Lidl, Mega Image și Profi: victoria este clară, așa vezi ce preferă românii

de: Alexandru Puiu
11 05. 2023

Românii sunt dependenți de cumpărături și indiferent cât de gol le este buzunarul, abia așteaptă să meargă la shopping. Obiceiurile s-au schimbat însă în ultimii ani, iar Penny pare să ia fața unor giganți precun Lidl, Kaufland, Mega Image și Profi.

Penny România este asociat în general cu produse mai accesibile, prețuri mai mici și accent pe branduri proprii, precum Hanul Boieresc. Deși nu găsești multe branduri consacrate pe rafturile magazinelor Penny, având în vedere explozia cifrei de afaceri a gigantului pe meleaguri mioritice, este clar că români nu mai au neapărat o afinitate pentru branduri în ultimii ani, cât o fixație pentru un raport preț/performanță cât mai bun. Practic, din cauza sărăcirii populației și a inflației accelerate, români sunt semnificativ mai cumpătați, iar cineva trebuia să câștige din asta.

Penny România, probabil cea mai mare creștere de profit

Penny România a publicat rezultatele financiare pe 2022 și, dincolo de cifra de afaceri de 7,17 miliarde de lei, mai impresionată este creșterea încasărilor de la un an la altul, egală cu 33%. Profitul net a fost de 152 de milioane de lei, în creștere cu 24% comparativ cu 2021. Ilustrând schimbarea comportamentului de consum al românilor, numărul celor care au călcat în magazinele gigantului a fost mai mare cu 15%.

În materie de planuri de viitor, Penny România își propune să investească 5,128 miliarde de lei în piața locală până în 2029, aproximativ un miliard de euro. Banii vor merge mai ales în extinderea rețelei de magazine până la aproximativ 619, dar și în creșterea centrelor logistice la 6. Până la finele acestui an, alte 40 de magazine își vor deschide ușile pentru clienții Penny.

Penny este conceptul grupului german REWE și doar în 2022 a investit 631 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. Remodelarea magazinelor existente a fost finalizată și s-au deschis 36 de magazine noi, ca 2023 să înceapă cu 336 de magazine Penny pe meleaguri mioritice. Compania a mai deschis între timp 3 magazine și are o echipă formată din 6500 de angajați.